I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Islamic Clock

Tuesday, March 15, 2011

.......sedapa NYa ayam penyek ,,,,,

hai kwn 2 ...setiap ong ada MKn kegemaran ,,,,di rantau asia ., ter dpt  plbg mkn yg sdp2 kwn2..Sy ,,lebih GEMar mkn negaARA indon,,,,becauSE ,,,menERAp kan unsuR kampung DLm mkn itu ........sbg cth menu ayAM PENYek ,,..kwn2 cuba lah rasa kesedaPAN ny ,,,,,,,,,aym ny garing ,,,,,dpt sayur2,,kpg spt kacang  pnj ,,,,,,,,,emmmm ,,,,,,aduh teliuh ,,,emmm hahahah ,,,no hal asal kan kamu semua dpt mencuba kesedpan ayam penyek tesebut........esok aku nak beli lah set lengkap ayam penyek dkt ,,,kedai mkn hmp dgn ruMAH aku ,,,huhuhuhu ,,,,,,,,,harga pun bepatutan ,,,,,emm ,,,,,,RM 5.00 je satU set.....
ada nasI JUga ....sedap tau cuba Kwn rasa,,,,,,,sdp...,\
samabal belacAN  PUN ADa  ada ..ala2 kpg ,,gitu huhuhuhu
aYAM ny ...sdp banyak rempah
dan rasanya wau ,,,,,,x dpt dikatakan
TImun pUN ada ,,,,,,,tahu pu ada juga ........
aduh2 x dpt dikatakan kesedapannya..............
,,,seBElum aku habis kan mkn 2 ini   ...aku nak kasI KAU ongrespi menu aYAM pENyek
,,,,oleh itu kwn cpt 2 catat ,,lah dkt buku ,,,,sebagai panduan,,,jika hendak masak mENU  INI


 Ayam:

1/4 ayam tua (pencen)

 Bahan untuk perap ayam:

4 ulas bawang putih
5 ulas bawang merah
2 sudu besar ketumbar
50 gm jintan manis
50 gm jintan putih
* semua bahan ni dikisar

Cara menyediakan ayam penyet:

  1. Ayam diperap 30 minit dengan barang yang dikisar tadi tu (bahan untuk perap ayam) dengan sedikit garam
  2. Rebus ayam tadi sehingga empuk sebelum digoreng garing dan minyak kena panas
  3. Kemudian hidangkan bersama hirisan timun, salad, kobis dan ulam-ulam yang anda suka

 Menyediakan sambal

  1. Bahan-bahan ialah 20 biji cili api, 5 biji cili merah, 3 biji tomato dan 3 inci belacan
  2. Semua bahan ini digoreng terlebih dahulu sebelum ditumbuk (nak blend pun boleh).
  3. perah kan air asam dkt sambal

1 comments:

eqbalzack said...

salam...abg eq dah follow semula..
selamat berblogging ok..

Post a Comment

There was an error in this gadget