I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Islamic Clock

Sunday, February 13, 2011

ALm tadiKA .....Aku


Zahin ......cool.hot.... Slideshow: ............
dunIA in x  ana yg punya ,,,entah bila akU   1 pakaRA yg x mungkin ana nak kata kan kpd semua ,,,dulu Aku bukan pelajar YG pandai ,,,,,kehiduPan akU sebagai seong pelajar berMUla dari ana tadIKA lagi AKU seong plj yg kuraNG pandai ,,,banyak main ,,,,entah lah pd masa itu aKU blum mempunyai maiNAT untuk bELAJr ,diKATAN ,minda beluM berkemBANG ,,huhuhuhuhu,,,,,aku PEnah INgt sEmasa aKU PUlng dri SEkolah TAdika ,,,ayh aku amBIL aku....sEring Kali dia mebaWA aku PG kE kedai runcit ..,,,,aKU meMINta ayH aku membELI kan jajan,,,,keBANYAkan peMINtaan aku x diTunaikan keRANA ayh aku X suKA aku In mkn jajan ,,,,,aku menagis .....utuk dpt kan makanan  ragan terseBUt
,,,,,,sampai SAhaja dkt rumah ,,tagisan AKU x terpadam dlm diri ku mahu pUN ayH ku ....,,,,,peLbagi cRA telah di LAkukan olh ayh aku Utk memuJUK kan daku ...aku masih ingat ,,puJUKan yg DI lakukan OLh ayh aku ialah memasakkan MAKANAN yg aku gemari ia ITu bubur somsom,,,huhuhuhuh ...sedap ,,,,,,keseDIHAN ,,aku mula meng hilang dLM diri ku ,,,huhuhuh,,,,,,,,itu,,lah KISAh X dpt aku LUPA kan diAlm tadiKA ,,,,,huhuhuuhu
INi resepi bubur somsom
dp my FAher
  • 100 g tepung beras
  • 100 g tepung jagung
  • 1,500 ml santan
  • 100 ml air pandan                                                   A
  • 1 sk garam atau secukup rasa                    
  • sedikit pewarna hijau
......................................................................................................................................................
  • SIRAP GULA MELAKA :-
  • 500 g gula melaka
  • 1000 ml air
  • 3 helai daun pandan

Cara-cara

  1. Masak sirap gula hingga gula larut dan tapis.Ketepikan.
  2. Satukan kesemua bahan (A) dalam periuk dan gaul rata.Masak hingga pekat dan kilat,hingga adunan meletup-letup.
  3. Tuang adunan ke dalam  acuan dan sejukkan.
  4. Sajikan bersama sirap gula melaka.
  5. Klik untuk isi cara-cara di sini

0 comments:

Post a Comment