I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Islamic Clock

Saturday, March 26, 2011

ANUGERAH SIJIL KECEMERLANGAN SPM SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KAYU ARA PASAONG,,,2011,,SEKOLAH KU

..allAhamdullilah ..... kpT spm aku Dikatakan Cemerlagan juga ...dgn berKat PTlg CikgU ,RAkan 2, dan ibU bapa ,,,,,,Sy Dpt 7A .......,,,,dlm pecubaan spm ,,,,sy hanya dpt 5 A ,,,,,,,,,,tkgt juga apabila sy ploh kpt spm mcm ini ......amin ,,,,,,,








Wednesday, March 16, 2011

PERMOHONAN KRUSUS PEGURUAN LEPASAN SPM(KPLSPM)2011

Kementerian Pelajaran Malaysia memperlawa calon lulusan Sijil pelajaran Malaysia ( SPM ) yang berkelayakan, berpotensi, berminat dan beriltizam untuk mengikuti program yang ditawarkan dalam Kursus Perguruan Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia.
Syarat dan kelayakan:
* Warga negara Malaysia
* Umur tidak lebih 20 tahun pada 20 jun 2011 iaitu lahir pada atau selepas 20 Jun 1991
* Sihat fizikal dan mental
* Aktif dalam ko kurikulum
* Mempunyai kelayakan akademik di peringkat SPM dengan mendapat cemerlang dalam 3 mata pelajaran dan
* sekurang2 kepujian dalam 3 mata pelajaran Bahasa melayu, sejarah, satu mata pelajaran yang lain serta lulus bahasa inggeris
* Memenuhi syarat dan kelayakan khusus bidang pengajian yang dipohon.

Berminat sila beli no pin ID maktab perguruan KPLSPM di Bank simpanan Nasional mulai 7 Mac dengan harga RM6.00
Boleh mula mengisi di Laman web Kementerian Pelajaran Malaysia mulai 7/3/2011
Tarikh tutup ialah pada 21 Mac 2011
klik untuk iklan kplspm
http://apps.moe.gov.my/kplspm/kplspm2011/index.cfm.   

Tuesday, March 15, 2011

di TEmpat kERja KU.......

....spm sudah HAbis ....NAk dPT kpt sPM lAMa lg ...aku teruS menCAri KERja UTk mEMBUang BOsaN Dkt ruMAh YG x TaHU nAk buT aPA .........Ku MEcaRI kerjA Di bAndAR POntiAN ,,,,,,CAri 2 punya CAri tIBA2 teSAngKUT Dkt SEbuAH KedAI pERabot jatI ......,,,aKU bukan NAk sgt GAJI ...TETApi,,nak Timba pegetahuan  Tentang perniAgaan........nama KEdaI perabot itu ROMAWI JATI ,,,,,sdp pulak nama KEdaI ITU MCM NAMa mawi ....maaf mawi .......hahahaha......DUlu kedai itu Di urus kAn oleh sepasang suami isterI ,,,tapi suami ny telah mEninGGal  ...tinggal LaH makCIK seONG YG keNA urus kAN perniAgaan  Itu ,,,,olEH sebAB itu LAh akU DPt dI TERimA utuk kERjA Dkt SITU ,,,,,HUHUHUHUHUHU,,,,,,,,,,,


MAKCik itu telAlu  baik ,,,,,,dia MemberIkaN seMUa tangguNJawAB  kpd aku ,,,,cth dia MeMBerIKan kUNCi KeDAi KPd Aku ,,uTUk MembUKa kedaI dAN meNUtutup KEdAI ,,,,,kerana dIA  JaRAng Dtg KE KEdaI NYa Dkt SINI ........,,,aku KEna bukA kedAI ini SETiAP hARI kecuali HaRI JUMaaT,,,huhuhuhuuhh haRI JUMaat CUTI bAgi KU ....HUHUHUHU....10.00 PG ....akuDaH BukA kedAI 6.00ptg ....mASa Aku TutUP kedai .........KerJA aku HanyA lAH pugut utAng  ...DAn jagaKEDai ,Lap 2 BarANG EMMMMMMM.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






.<<<<<<<<<>>>>>>>>> > <<<<<<<<>>>>>>>> <<<<<<<>>>>>>
ok lah kwn2 aku aku nak terus kan kERjA aKu INI .....SEbEluM itU Aku NaK JEmpUT  KaMU seMUa dTG ke kEdaI aKU ini BELI tAU,,,,,,,HarGA bLH dI ruNDing ..... alAmAt NY aKan Aku KasI KaLu KaMU SEmuA tAk NaMPaK dKT AtaS dKt BawAh PUN aDA ,,,,,OK ,,,,,,EMmMMMmmmmMMMMmmmmmmmMMMM
                                          
                                    <<<<<>>>>>>> <<<<<<<>>>>> <<<<<>>>>>
                                                       PERNIAGAAN ROMAWI JATI
                                                       HJH.AMINAH
                                                       0167370181
                                                       NO.300 TAMAN JAYA PONTIAN
                                                       82200 JOHOR DARULTAKZIM
                                                       MALAYSIA                    

.......sedapa NYa ayam penyek ,,,,,

hai kwn 2 ...setiap ong ada MKn kegemaran ,,,,di rantau asia ., ter dpt  plbg mkn yg sdp2 kwn2..Sy ,,lebih GEMar mkn negaARA indon,,,,becauSE ,,,menERAp kan unsuR kampung DLm mkn itu ........sbg cth menu ayAM PENYek ,,..kwn2 cuba lah rasa kesedaPAN ny ,,,,,,,,,aym ny garing ,,,,,dpt sayur2,,kpg spt kacang  pnj ,,,,,,,,,emmmm ,,,,,,aduh teliuh ,,,emmm hahahah ,,,no hal asal kan kamu semua dpt mencuba kesedpan ayam penyek tesebut........esok aku nak beli lah set lengkap ayam penyek dkt ,,,kedai mkn hmp dgn ruMAH aku ,,,huhuhuhu ,,,,,,,,,harga pun bepatutan ,,,,,emm ,,,,,,RM 5.00 je satU set.....
ada nasI JUga ....sedap tau cuba Kwn rasa,,,,,,,sdp...,\
samabal belacAN  PUN ADa  ada ..ala2 kpg ,,gitu huhuhuhu
aYAM ny ...sdp banyak rempah
dan rasanya wau ,,,,,,x dpt dikatakan
TImun pUN ada ,,,,,,,tahu pu ada juga ........
aduh2 x dpt dikatakan kesedapannya..............
,,,seBElum aku habis kan mkn 2 ini   ...aku nak kasI KAU ongrespi menu aYAM pENyek
,,,,oleh itu kwn cpt 2 catat ,,lah dkt buku ,,,,sebagai panduan,,,jika hendak masak mENU  INI


 Ayam:

1/4 ayam tua (pencen)

 Bahan untuk perap ayam:

4 ulas bawang putih
5 ulas bawang merah
2 sudu besar ketumbar
50 gm jintan manis
50 gm jintan putih
* semua bahan ni dikisar

Cara menyediakan ayam penyet:

  1. Ayam diperap 30 minit dengan barang yang dikisar tadi tu (bahan untuk perap ayam) dengan sedikit garam
  2. Rebus ayam tadi sehingga empuk sebelum digoreng garing dan minyak kena panas
  3. Kemudian hidangkan bersama hirisan timun, salad, kobis dan ulam-ulam yang anda suka

 Menyediakan sambal

  1. Bahan-bahan ialah 20 biji cili api, 5 biji cili merah, 3 biji tomato dan 3 inci belacan
  2. Semua bahan ini digoreng terlebih dahulu sebelum ditumbuk (nak blend pun boleh).
  3. perah kan air asam dkt sambal

Sunday, March 13, 2011

JAMuan kElas 5 BUdiMAN SMKKAP 2010 ......

bast ...ny dpt bekumpul DGN kwn ..emm in kelas 5b .....aku syg kau semua ........bila masa lag kita dpt jumpa lagi because lepas ini kamu semua akAN  masuk alam u ...emmmmmmm........huhuhuhuhuh...x kisah lah asalkan ....no tel kau semua ada dkt AKu huhuhu.....thnk ckg pin ..because sudi jadi kan rumah cikgu markas kami buat kecah ,,,huhuhuhun ..maaf .....emmmmmm



hanif,,,malu ke  nak ambil gambar dgn cikgu epol,,,,,,,,,huhuh
<><>
<>
malu ny .......
<<<<<<>>>>>>                         <<<<<<>>>>>>                                       <<<<<<>>>>>>>



,,nazrul kau tgh mkn apa tu .......cukup2 lah makan nanti gemuk pulak...joy sms dgn siapa
tu? makwa ha  huhuhuhu

cikgu epol  thank sudi nak ambil gambar dgn saya.....emmmmmm

aida ,,,,,,,x kasah ambil gambar dgn aku ke ,,,nanti pakwa kau marah  aku pulak huhuhuu
acik ,mas and anis sebuk je ,,,,,baru aku nak ambil gamabr dgn cikgu
pasti  kau ada,.....

pai ...knp dgn muka kau ...huhuhu

amalina dan pai kau dah ada anak ke ....bila kau kahwin?.........huhuhuhuh
aduh penat ny ..........
my best friend.5b ........aku syg kan kau semua,,,,,emmmmmm
mana pelajar P ini?........
gudik,,,,,,kau lihat apa tu dlm kotak itu?,,,,
 
acik lg ...huhuhuhuhu ..aduh2


<<<<<<<>>>>>         <<<<<<<>>>>>>>      <<<<<<>>>>>>     <<<<<<>>>> 

MATA anis besarnya ...huhuhuhu,,,acik ini sebuk2

selamat maju jaya kdp kamu semua,,,,,nak ambil gambar heeee

Wednesday, March 2, 2011

Kertas-Kasih Yang Tak Dianggap


 Kasih Yang Tak Dianggap
 aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
akulah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku
reff:
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
repeat reff
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah












There was an error in this gadget